Bloggerevent i OBBC

Jeg var i søndags til bloggerevent i OBBC´s fede lokaler i Odense, sammen med disse skønne OdenseBloggers (som flere af jer så på min Snapchat; MiaLindholmBlog), arrangeret af Jeanette Hardis (Letsblogsomeshit.dk se hendes blog her) og Mathilde Macdonald (Mathildemac.dk se hendes blog her). Dagens billeder er taget og redigeret af dygtige Malene Nelting (Se hendes Instagram her og Facebook her)

Da vi kom, fik vi lige hilst på både kendte og nye ansigter, hvorefter vi fik udleveret nogle matchende tights og en træningstop som vi skulle iføre os inden eventstart. Sponsoreret af Kari Traa (Jep, dette lækre, farvestrålende sæt du ser på billedet ovenover – tights kan købes her og toppen kan købes her)

OBBC_blogevent-0931OBBC_blogevent-0941

Vi startede oppe i holdsalen, som allerede var stilt op og gjort klar, med de forskellige redskaber som vi bl.a. skulle bruge de efterfølgende timer.

Udover det lækre træningstøj, stod der også goodiebags til os, samt frugt og forfriskninger i form af juice og energidrik så vi ikke skulle gå kolde 😉 – Sponsoreret af Den lille smalle og Nutramino.

OBBC_blogevent-0896 OBBC_blogevent-0901OBBC_blogevent-0993OBBC_blogevent-0975    OBBC_blogevent-1004

Da vi fik snust til vores “nye pladser” og vores goodies, fik vi en rundtur i OBBS´s fede lokaler. OBBC står for Odense Body Building Center, og ligger i hjertet af Odense. Som navnet beskriver, er centeret primær til for folk som gerne vil kaste rundt med de store vægte – som jeg selv er pjattet med. Udover dens fede styrke afdeling – som for resten er delt op i muskelgrupper (jep, maskinerne står inddelt i grupper, så man ikke skal rende hele centeret rundt, hvis man kun ønsker at træne én muskelgruppe), er der selvfølgelig også løbebånd og andre cardio maskiner, som man måtte have brug for. Der er desuden også hold træning, som vi kender fra andre centre, her er det dog mere “frit for instruktørerne, hvordan de vælger at køre deres hold, i modsætningen til andre centre“. En ting jeg vildt godt kan lide ved OBBC, er at der er en begrænsning på 30 personer, pr. hold, så man ikke bliver klemt mellem hinanden, eller er forhindret i at lave sine øvelser korrekte, i frygt for at give sidemanden en knockout! Dét er faktisk én af grundene til at jeg ikke har været på hold træning i et års tid, i mit nuværende træningscenter.. Både pga. mine arbejdstider, og nok også fordi jeg er blevet mere selvstændig i forhold til min træning, men bestemt også pga. antallet af pladser på holdene..

OBBC_blogevent-1082

Jeg er normalt ikke til spinning eller bike, fordi min astma virkelig bliver sat på prøve!! Hvilket jeg bestemt ikke bryder mig om! Smagen af jern og følelsen af at blive kvalt under træning, er ikke lige mig! Men jeg har på det sidste overvejet at prøve det, fordi min kæreste er begyndt at spinne i vores nuværende træningscenter og han synes det er super fedt! Hvilket giver mig mere lyst til at prøve det! OBBC´s spinning sal er super fed, fordi man sidder i niveauer, ligesom på en tribune så man bedre kan se instruktøren, og så er der en skærm, hvor man kan følge ens puls, og om den ligger det sted den burde – så man kan presse sig selv endnu mere! 😉

OBBC_blogevent-1087 OBBC_blogevent-1168

Efter rundvisningen gik vi tilbage til holdsalen, hvor vi skulle varmes op. Mathilde som til daglig er instruktør i OBBC, gav os godt (!!) med varme i muskler og krop, inden vi bagefter skulle ned og prøve kræfter med Jeanettes yndlings spot!

OBBC_blogevent-1213

 Nemlig blandt de store drenge, hvor hun til daglig går sin gang – hvilket hun virkelig har styr på! Vi fik vist 4 øvelser som er super gode for baller, lår, lænd og skuldre, som vi alle fik afprøvet. Vi er jo mange forskelige bloggere, med forskellige segmenter, så der var taget højde for øvelser som alle kunne være med på, om man kendte dem eller ej. Hvilket var super godt, da man kan tage øvelserne med videre og så kan man hele tiden selv justere i vægt, når man bliver bedre og bedre med tiden!

Jeg fik ros for mine løft – Nok fordi jeg ligesom Jeanette, er mest til styrke, hvorfor jeg i forvejen havde styr på mine øvelser, så der kom lidt flere kilo på stangen i stedet! Mine baller og skuldre var dejligt ømme dagen efter! 😉

OBBC_blogevent-1575OBBC_blogevent-1501 OBBC_blogevent-1694 OBBC_blogevent-1763OBBC_blogevent-1859 OBBC_blogevent-1821OBBC_blogevent-2084

Da vi var færdig med at løfte tunge vægte, gik vi tilbage i holdsalen, hvor Mathilde lod os få en smagsprøve på, hvordan hun normalt kører sine HIT hold. HIT er træning med høj intensitet, hvor man laver nogle forskellige intensive øvelser inden for et vis antal tid, inden man skifter til en ny øvelse. Vi blev slæbt gennem (jep , slæbt – hun var hård! Hvilket jeg synes giver meget mere motivation på en holdtræning, frem for at det er lalleri. Så kan man jo altid selv geare ned efter behov) 4 HIT træningspas, med små pauser imellem passene. Hvert pas består ofte af 4 øvelser, som man skal gentage, enten et antal gange eller udføre i en given tid. Derefter får man når til en lille pause, inden et nyt pas starter. Vi fik både kørt pas med fokus på mave, arme og ryg. Og ja! Jeg var dælme en presset kvinde i de sidste mavepas! Det kunne for resten også mærkes to dage efter! Jeg er vild med det! 😉

OBBC_blogevent-1183OBBC_blogevent-2380OBBC_blogevent-1264 OBBC_blogevent-2378

Bagefter var der selvfølgelig plads til det som vi piger, er bedst til! Snak og massere af billeder til blogs, Instagram og Snapchat 😉

OBBC_blogevent-2619

Alt i alt var det en super fed dag, med nye bekendtskaber, gensyn, viden, grin, et positivet syn på et nyt og fedt træningscenter, ømme muskler, og et super gennemført event! Vi ses snart igen OBBC!

  untitled

Relaterede indlæg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *