Overnight oats med chiafrø og goji powder

// Indlægget indeholder reklamelinks

Overnight oats med chiafrø er en favorit her hjemme. Den er frisk, let at lave og så er den rig på omega-3 fedtsyre.

Jeg spiser som oftest overnight oats når det bliver varmere i vejret. Det er en kold og lækker morgenmad, som smager ekstra godt, hvis den bliver serveret med nogle friske toppings.Grøden i sig selv er jo en kende tung, hvorfor det syrlige, som f.eks. friske bær eller anden frugt, går godt i spænd med. Jeg serverer gerne overnights grøden sammen med en anden spise, i form af protein, da den jo består primært af kulhydrater.

Den går rigtig godt til et brunch bord med en kombination af en masse andre forskellige retter, da den har en super lækker konsistens samt smag. Desuden ser det jo super lækkert ud, og så er det spændende at servere for nogle som ikke allerede i forvejen har kendskab til overnight oats. Jeg bruger de forskellige powders for både smag, men også farve – de er så smukke i mad og drikke.

Udover at det jo smager godt, så kræver det få ingredienser og så tager det heller ingen tid i køkkenet, hvorfor du med fordel kan spise den på dage, hvor du har en travl morgen. Grøden “laver” egentlig sig selv natten over, så snart du har blandet ingredienserne sammen.

Du skal bruge;

2 dl. havregryn
1 spsk. Chia frø – kan købes hér
1 dl. mælk
Lidt flydende sød
Goji powder Goji powder – kan købes hér (kan undlades eller erstattes med en anden powder, essens/drops med smag eller proteinpulver)

Topping;

Protein crunch Protein crunch – kan købes hér
Ristede kokosflager (Urtekram)
Friske hindbær

Fremgangsmåde;

  1. Hæld havregryn, chiafrø, mælk (hvis ikke du vil bruge goji powder, kommer du også protein pulver i) og flydende sød i et glas med låg
  2. Rør godt rundt til alle ingredienserne er godt blandet sammen
  3. Stil skålen i køleskabet med et tilsluttet låg og lad den samle sig natten over
  4. Dagen efter tager du glasset ud af køleskabet og vender goji powderen i
  5. Server det i et glas toppet med protein crunch, ristede kokosflager og friske hindbær

Velbekomme!

 

Jeg ligger stor vægt på god mad, med massere af smag, og som ikke nødvendigvis behøver at betyde, at du skal bruge hele din dag i køkkenet. Derudover har jeg en svaghed for søde sager, som jeg som oftest finder en løsning på, at gøre sundere. Jeg håber at du finder hvad du søger, eller bliver fristet af mine opskrifter.

Du er meget velkommen til, at kontakte mig på min mail, hvis du har spørgsmål eller ønsker et samarbejde; mialindholm@hotmail.dk.

Relaterede indlæg