Sushi i Århus? Jeg har aldrig oplevet noget lignende!

Hvor skal man gå hen, hvis man vil have god sushi i Århus, og hvor skal man ikke gå hen!?

Sidst nævnte, har jeg svaret på! Restaurant Soya, som ligger i Jægergårdsgade 60 i Århus, får i hvert fald ikke min anbefaling!

Min kæreste og jeg, har været på tur i det Jyske, i dag. Først skulle vi aflevere en bil til en kunde (han arbejder med leasing af luksus biler) og når vi alligevel var i Skandeborg, så tog vi til Århus, hvor den stod på shopping i Bruuns Galleri. Da shoppingen tog sin ende, skulle vi selvfølgelig have noget mad, inden vi havde en lille halvanden time hjem. Så hvorfor ikke få lidt lækkert, når vi alligevel var ude og hygge os?I Odense er det lidt nemmere at få et bord på en restaurant, på en hverdags aften, hvorfor vi prøvede at bestille bord, i sidste øjeblik. Men det er bestemt ikke nemt i Århus. Især ikke hvis man har sat sig for noget så populært som sushi. De to første restauranter vi kontaktede var optaget, men det tredje var heldigvis ledigt og havde massere af borde, til lige den tid der passede os. “Yes! Hvor heldige kan man være”. Det viste sig så, at det var der en grund til…


Da jeg tog dette billede, var det ikke en gang slemt. Hér jokede vi faktisk bare med, at tallerknerne stadig stod på bordet, og at man ikke lige tog dem med på vejen, når man nu alligevel gik tomhændet forbi, disse små tårn af skåle og plastik kopper. Måske de troede at vi var i gang med at lave en lille by, en forhindringsbane, eller nogle miniature figurer af det skæve tårn i Pisa? Ja man skulle næsten tro det!

Bevares, hvis man sad ved et stort bord, kunne man se igennem fingrene med det – dog på trods af, at det ikke ville se særlig pænt ud.. Men når man sidder ved et 2-mands bord, bliver det pludselig et problem, når tjenerne ikke er gode til at rydde af..

Sådan lød min anmeldelse;

“Aldrig har jeg oplevet dårligere service!

Gennem hele aftenen, var servetriserne hos os to gange. De gik gentagende gange forbi os, tomhændet, uden at tage vores høje stakke af brugte service med på vejen. Først da vi efter flere gange, havde efterspurgt, om de ville tage vores tomme tallerkner og plastik kopper – da de forhindrede os i at spise videre, gjorde de det. Men det var hverken med et smil på læben, eller et enkelt ” jeg beklager”. Det var i det hele taget slet ikke nemt, at komme i kontakt med personalet. Vi var meget overrasket over den dårlige service, men det er selvfølgelig forståeligt, når man vælger at stå bag skranken og snakke, end at betjene sine sushispisende kunder..

Da vi kom, stod båndet slukket, men klar med sushi, og vi tænkte, at det så fint ud, og at der var rigeligt at spise – Men stykkerne var slatne og dem der skulle være crispy, var helt våde :-/
I 10 min kørte de samme, kedelige 2 forskellige slags sushi og chips rundt på båndet, uden der blev fyldt op. Vi kunne høre flere rundt omkring, undrede sig over dette. Nogle troede sågar, at de lukkede for sushi båndet, tidligere end selve restauranten. Det skal lige siges at klokken her var 19.10….

Der var 3 forskellige slags sushi, som var værd at sætte tænderne i, og 2 “retter” på det varme bånd, som var værd at spise – desværre så vi kun de 2 ting, to gange på den halvanden time vi var der. Desuden var der næsten mere kage på båndet, end der var sushi, og nogle af stykkerne smagte heller ikke friske..

Alt i alt – dårlig opfyldning, ingen varierende sushi og dårlig service. En rigtig øv oplevelse herfra! Pludselig forstod man godt, hvorfor de var den eneste restaurant der havde ledige borde hele aftenen…”

Ja anmeldelsen siger sig selv.. Jeg har aldrig oplevet noget lignende! Man skulle tro, at når man kommer til et sted der er så ringe – på alle punkter, at servicen i det mindste kan kompensere lidt, så man kunne tænke “i det mindste var de rigtig søde“, men ikke en gang den følelse, kunne man forlade stedet med! Servicen var sgu næsten værre, end selve maden! Det er bestemt ikke et sted jeg vil anbefale til andre!

Prisen er billig“.. Ja, hvis 20 kroner, som skiller sig ad fra de steder, som har fået 4,5 stjerner, er en stor forskel. Jeg betaler med glæde dét mere og mere til, for at få god sushi, og god betjening, for den sags skyld!

Faktisk ringede jeg først til en anden sushi restaurant – Oishii sushi , som desværre var fuldt booket. Men den engelsktalende servetrise, sagde til mig, at hun ville ringe tilbage, hvis dét par der skulle komme inden for en halv time, ikke dukkede op. Så hvis ikke jeg hørte noget fra hende, skulle jeg antage at de var kommet. 45 min efter, bliver jeg ringet op af hende, og får beskeden; at alt desværre var booket for i aften, og at hun beklagede meget, men vi måtte have en fortsat god aften.

Se dét er fandme god service! Aftalen var jo faktisk, at netop détte var grund til, at hun ikke skulle ringe, da parret jo var dukket op? Desuden havde de fuldt hus, og derfor ret travlt, tænker jeg? Og alligevel ringer hun for at beklage, at hun ikke kunne tage i mod min ønskede reservation! Wauw! Dér var jeg nærmest helt ked af, at komme langvejs fra, for hende gad jeg altså godt, at have haft som tjener! Men hun fik ros med på vejen i telefonen, og fik tilbagønsket en dejlig aften.

Efter besøget var jeg inde og læse folks anmeldelser fra Soya – for det kunne jo godt have været, at vi havde ramt en uheldig (læs; meget uheldig) dag. Men det viser sig faktisk, at det desværre er sådan, at flere af deres gæster generelt oplever deres restaurant og service. Næste gang vil jeg være mere grundig med anmeldelserne, og tale min sult ned, for den har da tydeligvis talt mere for mad, end for kvaliteten af både sted, oplevelse og service!

Jeg tager meget gerne i mod tips til gode sushi restauranter, hvor både sushi og service er i top, til næste gang jeg er i Århus! 🙏🏻

Jeg ligger stor vægt på god mad, med massere af smag, og som ikke nødvendigvis behøver at betyde, at du skal bruge hele din dag i køkkenet. Derudover har jeg en svaghed for søde sager, som jeg som oftest finder en løsning på, at gøre sundere. Jeg håber at du finder hvad du søger, eller bliver fristet af mine opskrifter.

Du er meget velkommen til, at kontakte mig på min mail, hvis du har spørgsmål eller ønsker et samarbejde; mialindholm@hotmail.dk.

Relaterede indlæg