Tag de dårlige vaner i opløbet!

vægttab

Billedet til venstre er taget i august for 3 år siden på en ferie, altså et par måneder inden jeg begyndte mit vægttab. Billedet til højre er taget i lørdags hvor jeg var til julefrokost..

Hold ferie en forskel! Jeg ved at jeg de sidste måneder har taget lidt på grunden mangel af træning, massere af arbejde og for lidt overskud, samt lidt for mange biografture. Det er også lidt nemmere at spise det mad som børnene får (ikke fordi det er usundt, men der bliver som oftest sparet på de grove varer pga. økonomi), og så er man tilbøjelig til lige snuppe en juice til maden, når man skal skynde sig videre i sit arbejde.

Og jeg ved det! Hvilket irritere mig grænseløst! For ja, man kan godt se det!! Og ja, jeg er faktisk ved at få det dumme billede af at jeg snart ligner mig selv, fra den gang jeg startede..

Men da jeg fik sat disse to billeder sammen her til aften, blev jeg godt nok overrasket! Jeg er jo stadig lille i forhold til min startposition! Og det vil jeg blive ved med at være. Hold da kæft! Ja undskyld mit sprog.. Det giver stof til eftertanke når jeg ser på det billede. Og nej, den daglige juicebrik (eller to..) er altså ikke så vigtig som både mit indre og ydre, fremadrettet!

Jeg skal bare i gang med de gode vaner igen! Aldrig mere skal jeg se sådan ud! Aldrig! Det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv, er at tabe mig. Det er at implementere god kost og træning i min hverdag. For det gør virkelig noget i én. Man får automatisk mere energi, og man udstråler altså bare en anden form for livsglæde, når man spiser sundt og har det godt med sig selv. Og ja, jeg spiser da stadig sundt. Men kroppen vender sig også til at den har trænet i en lang periode, og altså pludselig ikke gør det mere. Det er en reminder jeg skal have i baghovedet, hele tiden! Jeg skal have nogle småting, kørt ind i min dagligdag som fast rutine, som kan gøre at jeg kan få det ekstra aktivitetsniveau ind i hverdagen.

Det kunne f.eks. være;

  1. Tag altid trappen (Hvilket jeg i forvejen næsten altid gør – Men det er godt at være opmærksom på det!)
  2. Lav 50 squats hver gang jeg børster tænder (man står alligevel bare og står, hold aktiv pause!)
  3. Lav 50 dips hver morgen og aften (Det tager ingen tid, og man har som oftest en stol eller et sofabord i nærheden)
  4. Drik godt med vand på arbejdet (hav 4 elastikker på vandflasken og tag en af for hver flaske jeg drikker)
  5. Vælg altid to slags sund tilbehør til de store måltider (det kunne f.eks. være 1/2 æble og en gulerod, eller en gulerod og en halv agurk – Det er sundt, smager godt, det er nemt at have med, det mætter og det gavner kroppen!)
  6. Husk at spise! 3 store måltider og 2 mellemmåltider (Så ved jeg at min forbrænding hele tiden er i gang. Jeg har det med at overspise hvis jeg kun spiser mine 3 hovedmåltider, hvilket jeg ikke gør, hvis jeg får mine mellemmåltider. På den måde kan min krop også nemmere forbrænde de 5 mindre mængder mad, frem for de 3 store portioner)

Jeg har valgt ovenstående 6 punkter, som er nemme og overkommelige, og jeg tror faktisk at jeg begynder på dem fra i morgen af! Det kræver ikke det store, og alligevel vil det gøre rigtig meget godt for min krop i længden.

Det her med at kigge gamle billeder igennem og sætte dem sammen med nye, giver virkelig stof til eftertanke! De ny komne dårlige vaner, kan tages i opløbet, og det er lige hvad jeg har tænkt mig at gøre! 😉

Relaterede indlæg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *